Kirjainsymbolit ovat ytimekkäitä ja mieleenpainuvia merkkejä, oli kyse sitten lehden logosta tai luonnontieteellisestä vakiosta.
Lieneekö sattumaa vai historian tarkoitushakuisuutta, että aakkosten seitsemäs kirjain vilahtelee jatkuvasti silmien eteen siellä täällä. Mielikuva g-vilinästä sopisi vaikka säkeistöksi vanhaan lastenlauluun Piippolan vaarista.
Guardian, Groteski, Google, Gulf, Gap, Getty Images, Goldman Sachs, Gucci, Gillette, General Motors, GRRR… Mainitakseni muutamia tunnetuimmista.
G:ssä on siis vetovoimaa.
Ja kuten peruskoulun fysiikassa opetettiin, G itse asiassa on vetovoiman vakio. Pieni g puolestaan merkitsee vetovoiman aiheuttamaa gravitaatiokiihtyvyyttä.
Se on mitä ilmeisimmin sama kiihtyvyys, jolla G on ampaissut graafisen muotoilun lempilapseksi.